استاندار اصفهان:
استفاده از نمایشگاهها بهعنوان ابزار دیپلماسی عمومی، امری ضروری است

استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از نمایشگاهها بهعنوان ابزار دیپلماسی عمومی،گفت: بازآفرینی صنعت نمایشگاهی کلید جهش به سوی آینده است.
رخدادشهر: مهدی جمالینژاد دراجلاس سراسری فعالان صنعت نمایشگاهی کشور”سمفونی همدلی” ضمن تشکر از برپایی این اجلاس اظهار کرد: توسعهٔ تجارت، در جذب سرمایهگذاری و نیز معرفی ظرفیتهای ملی و همچنین تبادل فناوری، بهعنوان پل ارتباطی بین کسبوکارهای داخلی و جهانی بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: صنعت نمایشگاهی به عنوان ابزاری برای دیپلماسی اقتصادی در رونق صادرات است و در معرفی برندهای ملی و ایجاد فرصتهای همکاری بینالمللی نقش مهمی برای رسیدن به نقطه توسعه تجارت را دارد.
استاندار اصفهان تصریح کرد:صنعت نمایشگاهی فرصتهای نوظهوری را میتوانند برای ما ایجاد کنند، در صورتی که افزایش کیفیت خدمات را داشته باشد هر چند این موقعیت میتواند به پذیرش بینالمللی و تبلیغات هدفمند، برای کشورمان تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه همکاری نهادهای دولتی با بخش خصوصی باید تسهیل شود، گفت:حضور شرکتکنندگان داخلی و خارجی بسیار مهم است و برای رسیدن به این هدف باید در استفاده از فناوریهای دیجیتال جدید، متاورس، واقعیت مجازی باید بهره برد.
جمالینژاد در بخشی از صحبتهای خود به هوش مصنوعی اشاره کرد و افزود: نمایشگاه باید بتواند دنیای بیرون را به دنیای درون پیوند بزند و در این راستا دورههای آموزشی برای مدیران نمایشگاهی برای حوزههای مختلف رویدادی اهمیت ویژه دارد.
استاندار اصفهان بیان کرد:نمایشگاهها نه فقط بازتاب گذشته؛ بلکه همواره آینهای از پیشرفتهای تمدن بشریت و آینه آینده است و در این فضاها میتوان آینده را دید.
وی با اشاره به اینکه در صنعت نمایشگاهی چشمانداز ۱۰ سال آینده یک صنعت را میتوان تشخیص و پیشبینی کرد، بیان کرد: کسی که در نمایشگاهها حضور نداشته باشد، قطعاً در آینده نیز نخواهد بود و نمایشگاهها تنها محل داد و ستد کالا نیستند، بلکه بستری برای تبادل فرهنگها، فناوریها و اندیشهها و محلی برای گفتگوی تمدنها هستند و نقشی بسیار مهم در این زمینه ایفا میکنند.
جمالینژاد اظهار کرد:همچنین نمایشگاهها، مراکز تعامل، اشتراک ایدهها، فرصتهای شغلی، دیپلماسی اقتصادی و زمینهساز تبادل دانش هستند و در این صنعت دانش به روز، امری فوقالعاده مهم است.
وی تاکید کرد:امروز باید شاهد تغییر ماهیت نمایشگاهها از فروش محصول به ارائه و اشتراک تجربه باشیم، چرا که جهان تغییر کرده و نیازها متحول شده و توقعات متفاوت شده است.
جمالینژاد تاکید کرد:صنعت نمایشگاهی نیز باید دستخوش تغییر شود زیرا دیگر نمیتوانیم تنها به فضای قرار گرفتن کالاها بسنده کرد و باید تجربه خلق کرد و ارزشها را انتقال داد و هویت ساخت.
وی تاکید کرد:البته چالشهای نمایشگاهی از جمله موازیکاری نهادها، مشکلات حمل و نقل و هتلهای بینالمللی، تحریمها و محدودیتهای تعاملی دوطرفه، کمبود زیرساختها، مقاومت در برابر دیجیتال و چالشهای فرهنگی نیر وجود دارد اما توجه جدی به دیپلماسی نمایشگاهی، یکی از راهحلهای آن است.
استاندار اصفهان بیان کرد:استفاده از نمایشگاهها بهعنوان ابزار دیپلماسی عمومی، امری ضروری است و خوشبختانه دولت نیز به آن توجه دارد و برای توسعه این صنعت توسعه شبکههای پهنای باند بالا و سامانههای مدیریت رویدادها نیز بسیار در حال پیشرفت است.
وی ایجاد شاخصهای عملکرد هوشمند را امری ضروری عنوان کرد و افرود:نباید تنها به تعداد بازدیدکنندگان توجه کرد، بلکه باید به ارزش افزوده ایجاد شده، قراردادهای امضا شده، تأثیرات اجتماعی و میزان تبادلات نیز توجه داشت.استاندار اصفهان اظهار کرد:در نهایت، بازآفرینی در تمام ابعاد، بسیار مهم است اما قبل از بازآفرینی، باید به بازاندیشی و بازخوانی پرداخت زیرا بازآفرینی باید محتوایی، ساختاری و فرهنگی باشد.
وی اضافه کرد: در حوزه محتوایی، نمایشگاهها باید به دنبال داستانسرایی غنی و ارائه دیدگاههای نو بود و در حوزه ساختاری، باید از وابستگی به دادهها و ارائه خدمات مشاوره حرکت کنیم. استاندار اصفهان گفت:در حوزه فرهنگی نیز باید نمایشگاهها را بهعنوان فضایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی معرفی کنیم.
صنعت نمایشگاه ایران در آستانه یک انتخاب تاریخی گذشته و آینده در حرکت است و نمایشگاهها، فرصتی برای جهش هستند و از امروز باید هر نمایشگاه را یک استارتاپ در نظر گرفت هر چند این امر نیازمند خلاقیت، ایدههای نوآورانه و جسارت است.پ
انتهای پیام/